İlgililere: Bu blogda adı geçen ülkeler, kişiler, kuruluşlar, tarihler ve iddia edilen görüşler tamamen hayal ürünüdür.
thorn

yoksa neden yazalım dimi , dimi ?


25 Kasım 2011 Cuma

Söyleyeceğim şeyler var

Alayınız malsınız olum ,
Bugun adamlar doları ebesının amı gibi arttırıp sonra geri düşürdüler ebesinin amı gibi. Ebe amı bildiğiniz üzere bayaa geniştir. Ulan formül şu matematik sınavı yapıyorum

Benim 1 milyar dolarım var
Doların birim fiyatı 2 lira olsun
Doların birim fiyatını 2.5 liraya çıkardığım zaman 1 milyar dolarımı  türk lirasına çevirirsem kaç milar türk liram olur ?   2.5 milyar Türk liram olur dimi.
Sonra doları gün içinde yine 1.5 liraya indirdiğimi düşünün.  Sonra elimde ki 2.5 milyar Türk lirasını yeniden abd dolarına çevireyim.
Kaç dolarım olur?
1.67  milyar dolarım olur.
başlangıçta kaç milyar  dolarım vardı?
1
şimdi 1.67
sikerlerrr...   Ki ortada 1 milyar dolar değil on milyarlar dönerse harbi sikerler.. belki yüz milyar.. Kar ne?
yaklaşık diyelim yarı katı..

Ha niye yazdım derseniz lan olum malmısınız amk ?
Bugun biri bak dolar oynamıs yıne dededi yanımda ona dellendım ben. Dolar dustu yukseldı zart zurt olay orda onun ıcın bıttı cunku anladın?  Amaan tamam hadı bb dedı gıttı.
Ben buna sınırlendım .

Ve ben  bir kaç gündür bu konu üzerinde düşünüyorum aslında.

2 gün önce eve doğru gelirken Önce bakkala uğradım. Adam biraz muhabbete sardı yahu gençler üniversiteler bozuldu mu dedi? noldu ki dedim..Önceden okuyanlar konuşmasını bılırdı dedı. Sımdı adam bakkala gırıyo ' dayıı nabüyün '' dıye selam verıyo bana dedı. Siz ilimle ugrasan adamsınız amk bilimle ugrasan adam boyle bı agza sahıp olurmu lan agzınızı sıkerım dedı. Adamlar unıversıteye onune gelenı koyarsa kontenjanı 200 yaparsa olucagı budur zaten dedı. Senın dedım taşağnı yerım . sonra muhabbetı sonlandırıp ordan cıktım eve dogru yoneldım. Yolda plastık kapak toplayan reyize ii akşamlar amca diyip siteye girdim. Girişte kapıcı bekliyodu.

Ev arkadasımla muhabbet edıyolardı. Selamın aleykum reyızler dedım. Aidatlar 40 lıra bak cok yuksek gelıyo ogrencı adama dedım. Sızde suc dedı kapıcı reyız. Biz dedi 30 yıl once her zama tepkı verırdık sorgulardık herseye boyle kolay kolay zam yapamazlardı dedı. Sorgulayan genclık yokkı amk bıttı dedı.Bizim genclık zamanlarımızdan sonra bıttı yav dedı 70 lerden sonra bıttı dedı. Adam zam yapıyo agzınızı acmıyosunuz amk dedı..

dedım ki
Senin tasaanı yerım.


Eski adamları dinleyın biraz amk. Adamlar haklı.
Ne anlatmaya çalıştıgımı anladınız mı?

Ha şimdi bu adamlar nıye tepkı vermıyorlar zamlara dıyceksenız adamların artık çolugu cocugu var onları mı dusunsunler yavrularınımı?

Yavruları nıye bulasmıyo pekı amk dersenız? Tum yavruların topu ınsaata kactı .
Neden ? ve nasıl ?
Şöyle oluyo :  Bu eskı adamlar teknolojıye hıc alısamadıkları ıcın  bunların cocukları teknolojıyle ve yenılıklerle bılıncsız ve aıle kontrolu dısında tanıstı da ondan.
genclerın beyınlerı ele gecırıldı. Artık hıc bır seye ıtıraz etmeyen her denılenı kabul eden gencler var .

bu nedır?
bu ıstedıklerı duzendır.   Sımdı cıkıcak dıycekkı adam  yav dogalgaza  hukumetı kurdugumuzdan berı yuzde 500 zam yaptık ama sız bızı bıdahakı secımde bı daha secın lan . bakın dogalgaza zam yaptık ama duble yok da yaptık dıycek ( yaptıkları yollar cok kalıtesız meslek erbabıyım zaar)  ve sız yıne gıdıcek onlara oy verıceksınız. Çunku gözlerınıze kuran da belırtıldıgı gıbı perde ındırılmıs goremezsınız. Gerceklerı duyamazsınız hıc bı zaman..

yoksa sız kuranın bız gunahkarların gozlerıne perde cektık gıbısınden ayetlerını  adam oldurenlere felan hırsızlık yapanlara soylendıgınımı  sanıyosunuz?

olum  inmiş işte gözünüze perde. Siz neden herşeyı kendınızden baskasına yorumluyosunuz?
Çunku bencılsınız . HA BUNU DA ONLAR SAGLADI.
İnsan oglu dogustan bencıldır herzaman. yalnız dogarsın olum yalnız olursun her zaman bencıl olucaksın ama bu bencıllıgını paylasarak  gızlersın  ortaya cıkarmazsın dımı taşaaam.
Ama ne yaptılar sızı odanıza hapsettıler ve yalnız kalmanızı hıc bır seyı paylasmamanızı ve bencıllık kusurunuzun ortaya cıkmasını sagladılar. Ve sız dısarı cıktıgınız zaman kendınızı odanızda kı gıbı hıssetmek ıstedınız hep.
Kibirli oldunuz .. Hiç kimseye dayanamadınız hiç bir düşünceye dayanamadınız.
Karadeniz teknık unıversıtesınde karsıt gorus oldunuz bugun kavga ettınız. Bakın ınsan ınsana vuruyor . oldurmek ıstercesıne. Insan ınsanı oldurdu bunca zaman ? nıye ?  kibirden ..
Hocanızı derste en fazla kac dakıka dınlıyebılıyorsunuz lan?
Veya suratınıza dogruları carptıkları zaman sıktır lan yarraaam demeden kac dakıka gecırebılıyorsunuz?
Kendınızı sorgulayabılıyormusunuz ki sıze yapılanları sorgulayabılesınız?

ecdadınızı sikiyim,

döl israfısınız

Ama artık olmayacaksınız. Benı okuyor ve benı anlıyorsanız olmayacaksınız.


yine nerden nereye geldık amk. Bugun de bi sigara bırakma mevzuundan Dünyayı nasıl değiştiririz e gelmiştim.

Öteki yazıya geçin şimdi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumları alalım